Python grupa wiekowa: lat

Kilka słów na temat kursu

Python to świetny język, by rozpocząć przygodę z programowaniem, gdyż cechuje go prosta struktura. Z pewnością poradzą sobie z nim także młodsze dzieci. Python ma szerokie zastosowanie – pozwala na tworzenie prostych gier, ale też skomplikowanych obliczeń matematycznych. Używają go tacy giganci jak NASA, Youtube czy Netflix.

Na zajęciach napiszemy m.in. prosty kalkulator, grę w ponga, skomunikujemy się z zewnętrzymi urządzeniami typu MicroBit czy Rasberry ( nasz pierwszy robot ). Zapotrzebowanie na programistów Python jest duże i stale rośnie. Nauka innych języków programowania jest potem ułatwiona.

Zapisz swoje dziecko na ten kurs

Ile kosztuje kurs i co się w nim zawiera?

Cena kursu
to 1400 zł

za semestr nauki
z Wojownikami Kodu!

Cena kursu obejmuje:

  • 24 spotkania po 1.5h zegarowej, 1xtyg. ( 48 godzin lekcyjnych) – całość kursu obejmuje dwa semestry nauki
  • pomoc w nauce ze strony co najmniej dwóch osób – Trenera oraz Asystenta
  • wspólne wyjście do Centrum Mądrej Zabawy – Smart Kids Planet na PGE Narodowym (obejrzymy atrakcje w obiekcie i opowiemy jak je zaprogramowaliśmy (tak, osobiście!))
  • wydarzenia dodatkowe
  • dostęp do materiałów online
  • wsparcie trenera poza godzinami kursów
  • dostęp do nowego sprzętu gamingowego wysokiej jakości na każdych zajęciach (zapewniamy uczestnikom kursu laptopy – jeden na osobę), a także tabletów i płytek Micro:bit!

Agenda kursu

 

1

Wprowadzenie – startujemy!
Poznamy praktyczne aspekty informatyki w świetle programowania I nowych technologii. Zapoznamy się ze sprzętem i oprogramowaniem, które będą towarzyszyć nam przez cały kurs – mini-komputer micro:bit, zaprojektowany przez samo BBC oraz Pythona – jeden z najpopularniejszych języków programowania. Napiszemy też swoje pierwsze, proste programy.

2

PyGameZero – Tworzymy Flappy Bird
Czas zbudować naszą własną grę! Utrwalimy wiedzę o bazowych elementach programowania i wzbogacimy ją o pojęcie funkcji i zdarzenia (function, event). Poznamy też podstawy programowania obiektowego.

3

PyGameZero – Snake
Napiszemy własną wersję kultowej gry Snake – tworzenie gier to doskonały trening praktyczny programowania! Odkryjemy więcej szczegółów na temat techniki programowania obiektowego oraz bibliotek i modułów Pythona.

4

MicroBit – Tworzymy Flappy Bird
Komponenty micro:bita również pozwalają na tworzenie gier. Wykorzystując joystick i wyświetlacz zbudujemy zręcznościową wersję Flappy Birda, którą (jeśli nie zapomnimy dwóch małych baterii) będziemy mogli zabrać ze sobą wszędzie :). Poznamy obsługę zdarzeń (event handling) na micro:bicie.

5

PyGame – Mój własny Clicker
Poznamy od podszewki popularny rodzaj gier – tzw. gry inkrementalne, bądź pasywne. Zasady są proste – wraz z upływem czasu grającemu przybywa zasobów, które może zużywać w celu przyspieszenia “zarabiania”. Przyspieszenie następuje również poprzez prostą akcję, jak np. klikanie.

6

Python – Programujemy żółwia
Zapoznamy się z pojęciem algorytmu i pętlami w programowaniu. Dzięki modułowi Turtle języka Python ożywimy wzory geometryczne, by tworzyć imponujące struktury geometryczne na naszych ekranach!

7

Python – Scraping stron internetowych
Poznamy tzw. scraping – zautomatyzowane odwiedzanie stron internetowych i pobieranie interesujących nas informacji, a także dalsze ich przetwarzanie. Dowiemy się więcej o działaniu sieci WWW – poznamy napędzający ją program – tzw. Protokół HTTP. Poćwiczymy używanie modułów w Pythonie.

8

Python – Wysyłamy maile!
Prawdopodobnie każdy z nas miał okazję wysłać wiadomość email używając strony internetowej naszej skrzynki bądź programu pocztowego. Przekonamy się, że możemy napisać program, który będzie robił to automatycznie. Nauczymy się bardziej zaawansowanych konstrukcji w języku Python oraz poznamy szerzej dziedzinę protokołów sieciowych (takich jak poznany wcześniej HTTP)

9

PyGameZero – Lądowanie na Marsie
Stworzymy grę zręcznościową, w której celem będzie posadzenie lądownika kosmicznego na powierzchni obcej planety – przeszkadzać będą nam burze i niestabilny teren. Zajęcia te nauczą nas lepiej modelować rzeczywiste zjawiska za pomocą kodu.

10

PyGame – Wyścigi
Tworząc grę wyścigową skupimy się raz jeszcze na określaniu zasad zwycięstwa i porażki – pomoże to dopracować nasze umiejętności planowania pracy i struktury pisanych programów.

11

Własny Projekt – Połowa za nami
Wykorzystamy zdobyte do tej pory umiejętności budując i/lub programując wybrany przez siebie projekt tematyczny. Bez obaw – będziemy pomagać jak to tylko możliwe, w razie potrzeby też w samym wyborze tematu. Zachęcamy też do pracy w domu 🙂

12

Własny Projekt – Kontynuacja
Rozwiązujemy problemy i kończymy nasze prace.

13

MicroBit – Licznik kroków
Poznamy zasadę działania akcelerometru – elektronicznego urządzenia, znajdującego się na micro:bicie, służącego do pomiaru przyspieszeń i wykorzystamy go w praktycznym projekcie – zbudujemy licznik kroków na podstawie informacji pozyskanych wspomnianym czujnikiem.

14

MicroBit – Eksperyment z pomiarem czasu
Wcielimy się w role badaczy, wykorzystując urządzenia wejściowe micro:bita do pomiaru czasu kilku wybranych zjawisk. Dowiemy się jak praca komputerów ma się do naszego pojęcia upływu czasu rozmawiając i wykorzystując wiedzę o tzw. cyklach pracy procesora.

15

MikroBit – Przewodzenie prądu
Kontynuujemy przygodę z eksperymentami – w praktyce poznamy podstawowe cechujące elektryczność wielkości – napięcie, natężenie prądu i opór elektryczny. Wykorzystując micro:bita zbudujemy mierniki i programowalne przełączniki.

16

MikroBit – Czujnik oświetlenia
Zaprogramujemy micro:bita do pomiaru kolejnej wielkości fizycznej – natężenia światła. Mierzone dane możemy wykorzystać na przykład programując zachowanie różnych urządzeń w zależności od pory doby, lub do inteligentnego panelu słonecznego, który śledzi słońce aby generować jak najwięcej energii.

17

MikroBit – Komunikacja Bluetooth
Poznamy elementy oprogramowania, które pozwolą nam na uruchomienie i oprogramowanie modułu Bluetooth micro:bita. Napiszemy program wymieniający dane między minikomputerem i smartfonem – dzięki czemu będziemy mogli sterować innymi urządzeniami podłączonymi do micro:bita za pomocą własnego telefonu.

18

MikroBit – TelePotato lub RockPaperScissors – Gra przez radio
Nauczymy się uruchamiać i wykorzystywać moduł radiowy micro:bita budując grę z rozgrywką wieloosobową.

19

MikroBit – Zegarek
Programując własny zegarek przy użyciu micro:bita będziemy ćwiczyć projektowanie programów i znajdywanie rozwiązań na pojawiające się problemy. Utrwalimy wiedzę o używaniu urządzeń wyjściowych naszego minikomputera.

20

MikroBit – Nasz własny kompas
Nauczymy się, jak oprogramować elektroniczny magnetometr i czujnik przyspieszenia – czyli także ruchu.- tzw. akcelerometr – wbudowane w płytkę micro:bit, budując własny, komputerowy kompas. Będzie to wspaniała okazja do dowiedzenia się czegoś więcej o zasadzie działania takich urządzeń i wykorzystaniu ich w elektronice.

21

MikroBit – MusicMachine
Wykorzystamy głośnik z naszego zestawu aby zbudować i zaprogramować aplikację typu Drum Machine / Music Maker – interaktywny panel do tworzenia melodii i rytmów.

22

Własny Projekt
Z pomocą prowadzących zaczynamy realizować własne pomysły.

23

Własny Projekt
Zajęcia poświęcone na wspólne rozwiązywanie pojawiających się problemów i finalizację projektów.

24

Podsumowanie

Galeria zdjęć

previous arrow
next arrow
previous arrownext arrow
Slider